vineri, 10 aprilie 2009

Copywiter vs. media planner sau reverie vs. pragmatism




Într-o zi, pe când echipa se întîlnea în Cişmigiu, Oana (copy) şi Andra (media), retrase într-un colţ, se uitau la mulţime. Şi mai, mai că aveau să se strângă de gât. Dar ele nu s-au omorât pentru că sunt prietene. Doar că în cazul acesta gandesc diferit.

Oana: Ce zi frumoasă, îmbietoare la plimbare şi la ignorare de griji... Şi noi trebuie acum să ne concentrăm pe conceperea unei campanii de promovare. Şi nu e vorba de orice campanie. E vorba de promovarea unei maşini. Şi noi suntem numai fete. Maşina şi fata. Ca nuca în perete.
Andra: Fiind prima oară, trebuie să ne documentăm... Poate ne-ar ajuta dacă am încerca să urmărim alte campanii existente... Un fel de studiu de caz. Şi probail că atunci o sa se rarefieze ceaţa din jurul nostru.
Oana: Păi... Să ştii că nu sunt întru totul de acord. Să ne bazăm pe studierea punctelor tari şi a punctelor slabe din alte campanii? Şi creativitatea noastră de unde vine?
Andra: Măi... Degeaba ai tu imaginaţie cu caru’ dacă nu o foloseşti cum trebuie, unde trebuie. Uiţi că în domeniul ăsta degeba faci o treabă genială dacă nimeni nu află de ea. Ni s-a repetat lucrul asta semestrul ăsta continuu. Nici acum nu ai înţeles?
Oana: Am înţeles, dar nu vreau ca ăsta să fie principiul care să-mi coordoneze activitatea. Nu vreau!
Andra: Îmi pare rău să-şi aduc la conştiinţă, dar fie că vrei, fie că nu vrei, o să ţii cont de principiul ăsta. Şi mai trebuie să nu uiţi că postul meu cere să fac campania să capete vizibilitate. Şi pentrru asta am nevie de la creaţie - de la tine, Angie (copy), Oana şi Roxana (Art) - de un „produs” care să atingă un target cât mai mare.
Oana: Şi dacă venim cu o chestie sclipitoare, oare o să îndrăzniţi să o refuzaţi pentru că nu atinge un target suficient de mare? Deşi rezultatul nostru ar fi eficient pentru un target moderat? Aţi face asta? Dar tu, prieteno [puppy eyes], tu ai face asta?
Andra: Da! Fără sentimentalisme şi favoruri! Se cere de la noi cât de cât o notă de profesionalism.
Oana: Da, de acord, dar nu suntem maşini. Nu pot să fac ceva la comandă! Are we human or are we dancers?
Andra: Trebuie să dansăm de data asta. Eşti om în timpul liber.
Oana: Ah, vorbeşte raţiunea. M-ai enervat. Îmi vine să mă arunc în lac să mă răcoresc. De fapt, mai bine te arunc pe tine că tu m-ai stresat.
Andra: Auzi, ştii ce? Nu vrei mai bine să închiriem o barcă?
Oana: Uhm... Hai!

În barcă:
Andra: Vezi că ţi-a trecut supărarea?
Oana: Taci, că iar începem, şi poate de data asta se răstoarnă barca din “întâmplare”.

Semnat, Andra (media planner) şi Oana (copywriter)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu